نشتی آب لوله‌های ۵۰ ساله سبب فرونشست زمین شد

حادثه فرونشستی که اتفاق افتاد تلنگری است که درتابستان با توجه به فصل گرما و پوسیدگی لوله های آب بیشتر مراقب شرایط باشیم.

نصیری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶ درباره فرونشست زمین در یکی از محلات ناحیه ۳ منطقه گفت: این اتفاق در خزانه، رو به روی مسجد فاطمیه رخ داد که عامل این حادثه ترکیدگی لوله آب بوده است که بعد از ترکیدن، آب به مرور شروع به شستن خاک کرده و باعث نشست می شود.

  وی افزود:پس از اطلاع رسانی، شهرداری و آتش نشانی به محل وقوع حادثه آمده و آن را حصارکشی کردند که با کمی تلنگر زمین یک متر نشست کرد. در واقع این حادثه یک تلنگر به ما است که در تابستان و با توجه به گرمای هوا و پوسیدگی لوله های آب مراقب شرایط باشیم.

نصیری درباره علت این فرونشست گفت: لوله های سازمان آب تهران به خصوص در جنوب شهر،بیش از پنجاه سال قدمت دارند و ریکاوری و بازسازی نشده اند و اکثرا روی آسفالت ها ما شاهد نشتی آب هستیم.

مسئله نشتی آب بسیار جدی است و می تواند خطر آفرین باشد. در منطقه خودمان امروز سه مورد  نشتی آب از بین آسفالت ها گزارش شده است. یک مورد در ناحیه ۲، خیابان شهید وفایی جلوی بانک ملت و مورد بعدی در نازی آباد خیابان سردار جنگل و یک مورد دیگر هم در خیابان نیکنام که چون حجم عظیمی داشت، نیروهای فضای سبز با تجهیزات به آن جا رفته و کند و کاو کردند و اداره آب به محل آمد و اصلاح کردند ولی دونقطه قبلی هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی در پایان تصریح کرد:اما این مورد فقط مربوط به منطقه ۱۶ نیست و در کل تهران وجود دارد و دلایل مختلفی دارد همچون  وجود قنات های زیر زمینی که هم فرصت هستند و هم تهدید و با قدیمی شدنشان فرونشست می کنند،فرسایش خاک در مناطقی که خاک آهکی است و ترکیدن لوله آب که باید مراقبت کرد در این زمینه وبرای ما سلامت جان شهروندان در اولویت است.