کاهش چشمگیر درختان رو به زوال در مرکز شهر تهران

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی میانگین درختان رو به زوال در منطقه بوده ایم.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با بیان اینکه مهم‌ترین تأثیر فضای سبز در شهرها تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا و جذب گردوخاک است؛ افزود: با توجه به اینکه کاشت درختان جدید و استقرار آنها در محیط به ویژه محیط‌های شهری و معابر مستلزم هزینه‌های مالی و زمانی زیادی خواهد بود تا جایگزین درختان کهنسال و استقرار یافته شوند بنا بر این حفظ و نگهداری از درختان موجود بسیار ضروری و مهم است.

آبادیان ادامه داد: در این راستا مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ اقدام به شناسایی درختان رو به زوال و تشکیل پرونده گیاه پزشکی برای آنها کرد و در پی آن اقدامات لازم از جمله محلول پاشی، محلول دهی و چالکود در زمان‌های مشخص و طبق دستورالعمل سازمان بوستان‌ها انجام و در پرونده گیاه پزشکی هر درخت ثبت شد.

وی همچنین بیان کرد: با آغاز سال ۱۴۰۰ با مراجعه به پرونده‌های گیاه پزشکی این درختان به طور ویژه مورد بازدیدهای مستمر قرار گرفته و با توجه به وضعیت و شرایط ثبت شده در پرونده‌های گیاه پزشکی و مشاهده وضعیت آنها در سال جدید، اقدامات تغذیه‌ای در سال ۱۴۰۰ نیز برای آنها اعمال شد و سپس با ارزیابی وضعیت آنها توسط کارشناسان مرکز تام و تکمیل پرونده‌های گیاه پزشکی در سال جدید شاهد کاهش ۵۰ درصدی درختان رو به زوال در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بودیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ با برنامه‌ریزی های انجام شده برای حفاظت از سلامت درختان و گیاهان در بخش مرکزی شهر تهران کاهش درختان رو به زوال از ۲۹۴ اصله درخت در سال ۹۹ به ۱۴۱ اصله درخت در سال ۱۴۰۰ محقق شده است. کد خبر