چالش‌های پیش روی مدیر آینده تهران

قد و قواره شهردار باید در تراز یک مدیر ملی باشد!

مدیران شهری درباره چالش های پیش رو و وظایف شهردار آینده تهران توضیحاتی دادند.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نشست تخصصی که در کلاب هوس برگزار شد اظهار کرد :عدالت اجتماعی،مقابله با فساد،حاکمیت قانون سه موضوع و چالش های مهم شهردار آینده است.


وی افزود: تهران یک شهر در حال ساخت است آمار ساخت و ساز در تهران در 30 سال گذشته سالانه 15 میلیون متر مربع بوده و آنها سالانه به 30 میلیون متر مربع هم رسیده است.

گلپایگانی گفت: در تمام کشورها شهرداری اهمیت ویژه ای دارد تهران شهر در حال ساخت است و شهرسازی در آن اهمیت ویژه ای دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: در تهران هنوز برای ساخته شدن تقاضا هست و شهرداری باید خیلی کارهارا انجام دهد.

در ادامه این نشست زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: ترین مسئله شهرداری مدیریت یکپارچه،عدالت و منابع پایدار است.

وی ادامه داد: مهم است که نگاه شهردار به شهر چگونه باشد اگر نگاه او انسان محور باشد باید نگاهش را با آن تبیین کند.

نژاد بهرام با بیان اینکه پویایی شهر در حرکت هایی که در آن صورت می گیرد یا امکاناتی که در آن قرار می گیرد گفت : اینکه آیا شهر ظرفیت های سازه ای خودش را بهتر نشان دهد یا در محور خدمات به مردم باشد مهم است.

وی افزود:شهر ما حدود4200هکتار بافت فرسوده دارد و طبیعی است که در آن ساخت و ساز صورت می گیرد.به همین دلیل ما بیشترین میزان ساخت و ساز را شاهد هستیم، زمان آقای احمدی نژاد هم ساختمان ها از سه طبقه به پنج طبقه تغییر کرد و این موضوع به دلیل در برگرفتن جمعیت بیشتر بود و ارتباطی به شهرداری نداشت.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: باید حواسمان باشد، که این شهر از گذشته بوده ودر آینده هم خواهد بود و کیفیت زندگی در شهر مهم است.

نژاد بهرام تصریح کرد:شهردار باید مدیریت داشته باشد زیرا او مجموعه از عوامل به هم متصل است و از عوامل حوزه حمل و نقل تا تامین منابع انسانی را در بر می گیرد و اگر شهردار تهران سوابق مدیریتی داشته باشد می تواند این مسائل را مدیریت کند و از نظر من باید سابقه مدیریت ملی داشته باشد، قد و قواره شهردار تهران باید در تراز یک مدیر ملی باشد.

انتهای پیام/