پیروز حناچی شهردار تهران فقط تا ۱۴ مرداد در بهشت است!

«علی اصغر قائمی» عضو ششمین دوره شورای شهر تهران توضیحاتی درباره انتخاب شهردار بعدی تهران ارائه کرد.

«علی اصغر قائمی» عضو ششمین دوره شورای شهر تهران درباره انصراف یکی از نامزدهای شهرداری تهران گفت: من هم از طریق رسانه‌ها از این خبر مطلع شدم، البته امروز عصر جلسه داریم و خبر رسمی این انصراف در جلسه اعلام خواهد شد. مابقی نامزدهایی که باقی مانده‌اند نیز یک هفته فرصت دارند تا برنامه خود را ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: این افراد برنامه‌های خود را به صورت مکتوب ارائه می‌دهند و به ترتیب دعوت خواهند شد تا برنامه‌های خود را توضیح دهند و پس از آن براساس مدلی که در نظر گرفته می‌شود این افراد تعیین تکلیف می‌شوند و نفر نهایی انتخاب خواهند شد.

عضو ششمین شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته ممکن است، تعطیلات رسمی که براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای تهران در نظر گرفته شده، چند روزی روی این روند تاثیر بگذارد البته در خصوص همه این موارد در جلسه امروز عصر تصمیم‌گیری خواهد شد.

قائمی درباره ادعایی مبنی بر توصیه به اعضای شورا در خصوص انتخاب شهردار گفت: من درباره خودم می‌دانم که چنین توصیه‌ای به من نشده است و حتی چنین چیزی نیست که فردی شخصا به من پیشنهاد داده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از روی کار آمدن شورای ششم آقای حناچی به عنوان شهردار می‌توانند فعالیت کنند؟ گفت: براساس قانون شورای جدید یک ماه فرصت دارد تا شهردار جدید را معرفی کند و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است. تلاش ما بر این است که از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود و در این فرصت یک‌ماهه، بدون شهردار نباشیم و شهرداری با سرپرست اداره نشود. از همین رو زودتر به گزینه نهایی باید برسیم و تعیین تکلیف نهایی انجام شود.

این عضو شورای ششم تهران درباره فعالیت پیروز حناچی بعداز شورای پنجم گفت: تا زمان پایان فعالیت  شورای پنجم، آقای حناچی شهردار منتخب این شورا است. زمان پایان دوره پنجم 13 مرداد اعلام شده و 14 مرداد زمان شروع فعالیت شورای ششم است. 14 مرداد پنجشنبه است و طبیعتا باید مراسم انتقال و تحلیف را فرمانداری انجام دهد اینکه پنجشنبه یا شنبه این اتفاق بیفتد اختیارش با فرمانداری تهران است.

قائمی تصریح کرد: مرسوم این است که بعد از شروع فعالیت شورای جدید یکی از معاونان یا شخص دیگری به صلاحدید شورای جدید به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود تا شهردار جدید تعیین شود.