کتاب هایی برای ثبت و ماندگاری ادبیات جدید مدیریت شهری

مرکز ارتباطات شهرداری تهران جهت ماندگاری و پیگیری ادبیات ارائه شده در این دوره از مدیریت شهری و بررسی تهران از زوایا و نگاه های مختلف اقدام به انتشار ۲۰ کتاب و گزارش نموده است.

شهر نفروشی، تغییر ریل، انسان محوری، اصالت و کیفیت محوری، پایداری منابع، تنوع و تکثر فرهنگی و پذیرش افکار و عقاید مختلف، مبارزه با اژدهای هفت سر فساد و تبعیض و انضباط بخشی به مسائل شهر.

اینها نمونه هایی از نگاه ها و ادبیات حاکم بر مدیریت شهری در دوره پنجم است؛ ادبیاتی که تفاوت های جدی و ماهوی با ادبیات رایج گذشته دارد و شاید بتوان با شناساندن آن به شهروندان و نخبگان و ماندگار کردن آن توسط رسانه ها به تداوم و تعقیب آن در دوره های آتی نیز امیدوار بود.

در همین راستا و به منظور پیگیری رسالت ماندگار کردن این ادبیات، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در یک سال گذشته ۲۰ عنوان کتاب و گزارش اقدام را منتشر نموده که این عناوین روز چهارشنبه ششم مرداد ۱۴۰۰ توسط پیروز حناچی، شهردار تهران رونمایی شدند.

کتاب ها و گزارش هایی که به گفته غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به تناسب ادبیات سازی که برای مجموعه مدیریت شهری در این دوره مطرح شده انتشار یافتند و می‌توان با اشاعه و گسترش ادبیات رایج در این دوره آن را به مطالبات جدی و ماندگار در شهر تبدیل کرد تا در آینده نیز از سوی مدیران مدیران شهری دنبال شود.