حکم شهردار جدید تهران بزودی ابلاغ می شود

شهردار جدید تهران با رأی حداکثری انتخاب شد. زاکانی بزودی فعالیت خود را آغاز می کند. شورای شهری‌ها می‌گویند فعالیت زاکانی نیاز به مصوبه در مجلس و دولت ندارد و حکم علیرضا زاکانی بزودی توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران به صورت قاطع در انتخابات شوراهای شهر رأی آورد و شورای ششم را در دست گرفت منتخبین شورا زمان را از دست ندادند و برنامه های خود را هرچند به صورت غیر رسمی آغاز کردند.

منتخبین شورای ششم تهران مهم‌ترین برنامه و اولویت خود را انتخاب شهردار برای پایتخت اعلام کردند. به گفته آنها بزرگ ترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است. این شکست نه‌تنها سبب شد شورای پنجمی‌ها به اهداف خود دست نیابند و مطالبات تهرانی‌ها محقق نشود بلکه با مشکلات عدیده‌ای هم همراه و چالش های زیادی برای پایتخت ایجاد شد.

پس از برگزاری جلسات مختلف و رأی‌گیری استمزاجی سرانجام در دومین جلسه صحن شورای ششم شهر با ۱۸ رأی اعضای شورا زاکانی رسماً شهردار تهران شد و شهردار جدید ویژگی‌هایی دارد که با شاخص‌هایی که اعضای شورای شهر در نظر گرفته‌اند تطابق دارد.شورای ششمی‌ها نوید اصلاح سیستم اداری مالی شهرداری را داده اند و می گویند؛ مهمترین ویژگی زاکانی مبارزه با رانت و فساد و پزشک بودن آن نقطه قوت است.

شورای شهری‌ها می‌گویند فعالیت زاکانی نیاز به مصوبه در مجلس و دولت ندارد و حکم علیرضا زاکانی بزودی توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

پرویز سروری، نائب رئیس شورای ششم تهران گفت: این موضوع مراحل اداری دارد که باید طی شود و فکر می‌کنیم هر چه زودتر این حکم ابلاغ خواهد شد.ناگفته نماند که حکم علیرضا زاکانی نیاز به مصوبه مجلس یا دولت ندارد.