چالش صدور به موقع حذف درختان در شهر چگونه رفع میشود؟

چالش پُر خطر درختان در امتداد شهر

گاهی اقدامات سنجیده در نگهداشت شهر می تواند آنقدر کارساز باشد که از بروز بسیاری از چالش ها و خطرات جلوگیری کند اما تدابیر مدیریتی بیش از استمرار در اجرای فرآیندهای اجرایی را مطلبد.

به گزارش “مرکز پرس” اینکه بگوییم شناسایی و قطع درختان حادثه ساز در دستورکار است هیچ دردی را در طول ماه های سال در شهر رفع نمی کند. روزانه بیش از 20 اصله درخت در سطح معابر فرسوده میشوند و به آمار قطع درختان شهرداری افزوده میگردند و در این گیرودار پیمانکار نگهداشت را ملزم به ثبت نامه قانونی جهت حذف درختان می کنند و حال اگر بعد دو الی هشت ماه بخاطر اینکه هنوز مجوز قطع درختان پُر خطر صادر نشده سانحه ای احتمالی در شهر برای ساخت و ساز، ماشین پارک شده در معابر یا سقوط بر روی شهروندان خطرات جبران ناپذیری را برای سرمایه نگهداشت به وجود می آورند.

واقعا چه کسی پاسخگوی درختان خطر سازاست ؟ درختانی که خشک هستند و در فصول گرم تابستان بروز آتش سوزی را فراهم می کنند یا درختانی که دچار پوسیدگی طوقه هستند و هر لحظه امکان سقوط در اثر باد و طوفان را دارند و یا درختان کهنسال خشکی که سالیان متمادی سر برداری نشدند و در فصل زمستان باعث بروز حوادث جبران ناپذیر در سطح شهر میشوند.

به راستی با صرف این همه زمان برای قطع و یا حذف درختان با وجود ثبت نامه قانونی که ماه ها به طول می انجامد این حوادث پُر خطر چگونه جبران میشود؟ مشکل از کجاست؟ چالش صدور به موقع حذف درختان در شهر چگونه رفع میشود؟

این امر اقدام مدیریتی مسئولین را در کوتاهترین زمان برای قطع درختان می طلبد. بکارگیری قوانین جدید یا اصلاحات قوانین فعلی، بکارگیری کارشناسان کوشا، تدابیر مدیریتی در حل چالش های اجرایی و ضریبط به اجرای احکام فوری در صدور قطع درختان یکی از امور مهم در حوزه شهرداری و سازمان بوستان ها فضای سبز شهر تهران به شمار می آید که اَهمِ فعالیت های اجرایی به حل چالش قطع درختان پٍر خطر در سطح شهر کمک شایانی می کند.