نصب بیش از ۵۲ هزار متر ریسه مشکی در سطح منطقه ۵

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به سیاه پوش منطقه به دلیل ایام محرم به نصب بیش از ۵۲ هزار متر طول ریسه مشکی در سطح منطقه ۵ اشاره کرد و افزود: اکران طرح های فرهنگی، نصب کتیبه و سیاهه، اهتزاز پرچم های مشکی و اکران بنرهای مختلف از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایام عزاداری امام حسین (ع) است.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام عزاداری سرو سالار شهیدان منطقه ۵ یکپارچه سیاه پوش شده است گفت: در این ایام در کنار اینکه باید با عزاداری و مراسم های مختلف مذهبی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بنشینیم، شهر نیز باید سیاه پوش شده و جلوه عاشورایی به خود بگیرد.

وی به اقدامات صورت گرفته برای سیاه پوش شدن منطقه ۵ اشاره کرد و افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم بیش از ۵۲ هزار متر طول ریسه مشکی و ۱۲۰۰ متر مربع پارچه مشکی در سطح منطقه نصب شد.

شهردار منطقه ۵ به نصب ۸۰۰ متر مربع کتیبه و سیاهه در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: اکران ۶۰ تخته طرح های فرهنگی، اهتزاز ۳۰۰ تخته پرچم های مشکی بر روی پایه های کوتاه، اهتزاز ۲ تخته پرچم جمهوری اسلامی ایران روی پایه های بلند و اهتزاز ۱۶۰ تخته پرچم های مشکی طرح سازمان از جمله اقدامات دیگر برای گرامیداشت ایام عاشورای حسینی است.

کلهری به اکران ۲۸ تخته بنر داربستی، ۳۰ تخته بنر استندی و ۶۰ تخته بنر آویز در سطح منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: چندین فلکه و میدان مهم منطقه از جمله فلکه دوم صادقیه، میدان الغدیر، میدان چهار باغ، میدان دانشگاه آزاد، فلکه اول شهران، فلکه دوم شهران، میدان بسیج، میدان شهر زیبا و … سیاه پوش شدند.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به سیاه پوش شدن ساختمان های زیر مجموعه شهرداری منطقه تاکید کرد: میادین میوه و تره بار، آتش نشانی ،کلانتری و ایستگاه بی دود منطقه ۵ همزمان با این ایام سیاه پوش شدند. همچنین بوستان های منطقه در راستای فضاسازی معنوی به مناسبت ماه محرم با پرچم ها و المان ها به رنگ سیاه در آمدند.

وی در پایان گفت: در خیابان شهید امید عباسی آتش نشان فداکار منطقه کتل نصب شد و با هماهنگی با خانواده این شهید مقابل درب منزل ایشان اقدام به نصب ریسه مشکی صورت گرفته و پرچم اباعبدالله حسینی (ع) به پدر بزرگوار شهید تقدیم شد.