شهرداری تهران امسال باید بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سود بانکی بپردازد

شهردار تهران گفت:‌ در سال جاری 12 هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید سود بانکی برای بدهی های شهرداری بپردازیم.

علیرضا زاکانی، شهردارتهران صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران ضمن تشکر از اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: آقای جاوید نزدیک به چهار هفته با آرامش و مصلحت شهر را اداره کردند.

وی ادامه داد: تحول در جسم شهر به صورت توامان باید شرایطی را به سمت الگوسازی شهر تهران برای جهان اسلام پیش ببریم. امیدواریم در این مسیر هر سه ضلع تمشیت کمک و پیگیری تحقق آرمان های اسلامی را از مردم بگیریم.

شهردارتهران اظهار کرد: ما مفتخر این هستیم که در سایه رهبر انقلاب دست به دست هم دادیم و نوکری مردم را می کنیم.

شهرداری تهران با بیان اینکه طی ۲۶ روز گذشته به شناخت این سازمان پرداخته ام، بیان کرد: در این مدت جلسات متعددی با شهرداران ۲۲ منطقه و مسئولان ۱۲۳ ناحیه جلسه برگزار کرده‌ام. مشارکت با همگان و دقت در این مسیر هدف ما است.

وی افزود: مکرر از سرپرست محترم شهرداری بهره بردم. امروز شهروندان تهرانی برای به رسمیت نشمردن آن ها و عدم مبارزه جدی با فساد و ناعدالتی ناراحت هستند. ما امروز با شهروندانی مواجه هستیم که دقت لازم برای ارائه خدمات به آن ها صورت نگرفته است.

زاکانی گفت: از همین رو لازم است نیازهای سخت افزاری و نیم افزاری مردم را بشناسیم و برای آن ها پاسخ معتبر داشته باشیم.

شهرداری تهران اظهار کرد: از هر پنجره یک ساختمان یک نما از شهر مشخص است که نقطه مشترک آن بی هویتی است. توسعه در جنوب و شمال تهران ناعادلانه است. ما با شهری مواجه هستیم که گسل های خطرناکی آن را تهدید میکند.

وی افزود: تلاش ما این است که تهران را در یک پیکرد واحد ببینیم، همچنین پیوستگی و همبستگی درون شورا و همه مسئولین شهرداری با شورا یک امر قطعی است که اگر این مسیر محقق نشود ما به اهداف خود دست پیدا نخواهیم کرد.

زاکانی گفت: اگر ما خواستار تحول جامع هستیم؛ چهار محور اساسی را داشتن فکر پیشرو، همبستگی حاکمیتی، به میدان آمدن مردم و استفاده از نگاه نخبگانی کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ در سال جاری ۱۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید سود بانکی برای بدهی های شهرداری بپردازیم.

شهردار تهران گفت: همبستگی شورا و شهرداری کافی نیست بلکه باید از تمامی ظرفیت ها برای ساخت شهر باید استفاده شود.