قطع ۲۰۰ درخت توسط مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران!

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد به قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران:در ۱۰ فروردین ماه سال جاری گزارشی از قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک دستگاه رسمی مستقر در خیابان خوارزمی (مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران) مطرح شد.این کار در آستانه روز طبیعت یک دهن‌کجی و تخریب محیط زیست به واسطه یک مرکزی است که آرم علم و دانش بر سر در آن حک شده است

ماجرای قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک نهاد رسمی

شهردار منطقه ۳: یک هفته پیش از اتمام سال ۱۴۰۰، مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران واقع در بزرگراه همت تقاطع بزرگراه چمران، نسبت به جابحایی چند اصله درخت با بن ۱۵ تا ۴۵ اقدام کرد.به محض اطلاع نیروهای شهرداری منطقه ۳ مانع این کار شدند و جابجایی درخت‌ها را متوقف کردند.

توجیه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این بود که درخت‌ها را از آن نقطه جابجا می‌کنند اما همزمان با جابجایی دو هزار نهال جدید می‌کارند. متاسفانه مجدداً در ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، این مرکز با ۶۰ نفر نیروی انسانی به همراه لودر و کامیون از مسیر دیگری ورود کردند تا جابجایی درخت‌ها صورت گیرد. اما دوباره نیروهای شهرداری به همراه شهربان و نیروی انتظامی جلوی آن‌ها را گرفتند و با دستور قضایی نسبت به توقف کار اقدام شد. مرکز ژئوفیزیک قصد دارد که آن قسمت را به عنوان مجموعه گردشگری-تفریحی برای استفاده عموم بسازد؛ به همین دلیل می‌خواهند نسبت به ایجاد مسیر و جابجایی ۲۰۰ اصله درخت اقدام کنند.