شهردار تهران در صحن شورا

زاکانی: میزان خدمات بهداشتی ارائه شده به شهروندان، قابل پذیرش نیست

زاکانی شهردار تهران:شهر تهران از بعد بهداشتی، فقیر است. میزان خدمات بهداشتی که به شهروندان ارائه می‌شود قابل پذیرش نیست.بر همین اساس جلساتی با معاون بهداشت وزیر، برگزار و کمیته قرارگاه سلامت با حضور روسای دانشگاه‌ها تشکیل شد تا اقدامی مشترک با شهرداری تهران انجام شود.

دیدار با مسئولان کمیته امداد خمینی (ره) در جهت فقرزدایی شهر تهران بود که برهمین اساس مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد خمینی(ره) به امضاء برسد.تفاهم‌نامه‎ای به منظور ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقلی با شرکت مپنا در حوزه برقی سازی اتوبوس‌ها و … است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.این تفاهم‌نامه‌ها سبب می‌شود تا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها بهره مند شویم و در جهت توسعه شهر تهران، ظرفیت‌های شهرداری را به اشتراک بگذاریم.

تهران نیاز به ۷۰۰ کیلومتر شبکه آبهای سطحی دارد که ۵۳۰ کیلومتر آن اجرا شده و ۱۷۰ کیلومتر نیاز به توسعه داریم که طبق برنامه باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل شود.ما بنا داریم این کار را ظرف ۶ سال انجام و با وزارت نیرو تعامل جدی داشته باشیم.قرار شد میزان تولید انرژی که انجام می‎دهیم را وزارت نیرو از ما خریداری کند.پیرامون پادگان‌هایی مانند ۰۶، جی، دوشان تپه و کوهک نیازمند تفاهم هستیم.

بنا شد در قالب یک تفاهم و چارچوب مشخص این موضوع را پی بگیریم و در کنار آن ساخت و سازهایی که این‌ نهاد انجام می دهد نیز با شهرداری دنبال و مورد تفاهم قرار بگیرد و نهایتا تفاهم نامه کلی با ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد تا گره از مشکلات شهر باز کنیم. با بنیاد مسکن تفاهم کردیم که ۱۰ هزار واحد مسکونی را بسازد؛ در بافت‎های فرسوده ۴ هزار واحد کلنگ زنی شد و ۶ هزار واحد نیز خرداد ماه کلنگ زنی می‎شود

تاکنون دو جلسه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است. قرار است که علاوه بر استفاده از ظرفیت بالای علم و دانش در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های شهر تهران، حوزه فناوری هم در شهر تهران توسعه یابد.به زودی تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد می‌شود