در اولین جلسه شورای معاونین و مدیران حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به میزبانی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی چه گذشت؟

احمدی صدر: مرتب ترین و منظم ترین مرکز ماده ۱۶ در کشور، مجتمع یاور شهر ۹ است/توکلی زاده:میثاق ما با مدیران در همه مناطق و سازمان ها، سند تحول است

اولین جلسه شورای معاونین و مدیران حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به میزبانی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در مرکز یاورشهر ۹ برگزار شد.


🔻در این جلسه دکتر احمد احمدی صدر رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی معتادین متجاهر و ماده ۱۶ شهر تهران و همچنین کودکان کار و خیابان ارائه کرد و سپس معاونین این سازمان به تشریح گزارش هایی در خصوص عملکرد معاونت خود پرداختند.

🔻دکتر محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این نشت ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات خود، برخی نکات لازم را برای پیشبرد اهداف معاونت اجتماعی شهرداری تهران برای حاضرین در جلسه بازگو نمود.

🔻دکتر توکلی زاده گفت: میثاق ما با مدیران در همه مناطق و سازمان ها، سند تحول است که یک نسخه به روز شده هم از آن تهیه شده است. در این یکسال با کمک سند تحول جلو رفتیم و حالا باید بازبینی و به روز رسانی شود.

🔻وی افزود: قرار ما بر این شد از باب اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی و قرارگاه اجتماعی، در اولین جلسه در خدمت عزیزان سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی باشیم. در این جلسات، هم می خواهیم گزارش عملکرد ها را بشنویم وهم باعث شویم هم افزایی بین معاونت ها بیشتر شود.

🔻دکتر احمد احمدی صدر دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای سند تحول شهرداری تهران گفت: این جلسه در مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ برگزار می شود که در راستای سند تحول و در راستای حل یکی از مشکلات اساسی حوزه اجتماعی شهر تهران و یکی از آسیب های دردناک تهران که معتادان متجاهر هستند ساخته شد.

🔻وی افزود: در ظرف کمتر از چند ماه ۹ یاور شهر به ظرفیت بیش از ۵ هزار نفر ساخته و تحویل داده شده است. نکته ای که وجود داشت این بود که چرا جمع آوری اتفاق نمی افتد و چهارده دستگاه که متولی بودند اعلام کردند که ظرفیت کافی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر وجود ندارد و ۹هزار ظرفیت کم داریم. شهرداری تهران به خاطر نگاه جهادی و گفتمانی که داشت که این ها مثل خانواده ما هستند بیش از ۶۰ درصد این ظرفیت را پذیرفت و ۵ هزار از ۹ هزار ظرفیت را برای ساماندهی قبول کرد.

🔻احمدی صدر ادامه داد: امروز نهمین مرکز ما یعنی یاور شهر ۹ مجتمعی است که برای پذیرش چهار هزار نفر آماده است که ۱۵۰۰ نفر در فاز یک افتتاح شده و به اذعان دوستانی که آمدند و دیدند، سنگین ترین بار منع پذیرش ای ها را قبول و پذیرش کرده است.

🔻رئیس سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: مرتب ترین و منظم ترین مراکز ماده ۱۶ در کشور یاورشهر ۹ است چرا که همه چیز در آن دیده شده است. مرکز یاورشهر۹ حدود یک ماه است که آماده شده و با حل مشکل برقراری امنیت و صدور مجوزها برای پذیرش، آغاز به کار می کند.ما تمام مسیری که برای برنامه های خود طی کردیم بر اساس سند تحول است و با همین هدف و راهبردها کار را شروع کردیم و پیش می بریم.

🔻 گفتنی است در پایان این جلسه، دکتر توکلی زاده و دکتر احمدی صدر به اتفاق سایر مدیران و معاونین حاضر در جلسه بازدید کوتاهی از مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی یاور شهر۹ داشتند.