شهردار تهران:دست به دست هم دهیم تا هیچکس در شب های سرد زمستانی بدون سرپناه نماند

علیرضا زاکانی شهردار تهران از شهروندان تهرانی درخواست کرد در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

زاکانی در این خصوص گفت: روزهای سرد تهران فرا رسیده و فصل زمستان آغاز شده است. از شهروندان تهرانی درخواست دارم در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت‌های فوریتهای اجتماعی شهرداری تهران بلافاصله به محل اعزام شده و مددجویان را به مدد سراها انتقال دهند.

شهردار تهران همچنین گفت: در فصل سرما باید دست به دست هم بدهیم تا هیچ کس در شب های سرد زمستانی بدون سرپناه نماند. گشت های ویژه فوریت های اجتماعی شبانه روزی در سطح شهر به صورت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب بتوانند خدمات رسانی مناسبی انجام دهند.

دکتر زاکانی در بخش دیگری از صحبت هایش پیرامون رسیدگی به وضعیت ساماندهی معتادین متجاهر و ماده ۱۶ گفت:در این حوزه ما تنها نیستیم  و چندین دستگاه هستند که در کنار شهرداری تهران در این حوزه کار می‌کنند که به لطف الهی مسئولیتی که بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده بود از آن سربلند بیرون آمدیم و توانستیم طی یکسال برای اولین بار بیش از ۵ هزار تخت را برای این افراد آماده کنیم و آن هم برای معتادانی که کسی به آن‌ها نگاه هم نمی‌کرد یعنی معتادانی که زخم باز دارند، دارای معلولیت هستند و کبر و صغر سن دارند و به‌نوعی با منع پذیرش رو به رو بودند و….. اتفاقا از همین‌ها شروع کردیم و خود را موظف دانستیم به این افراد خدمات‌رسانی کنیم و آن‌ها را بازسازی و به جامعه و خانواده‌های‌شان برگردانیم و زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم و اکنون نزدیک به ۳ هزار نفر خدمت می‌دهیم.»