زاکانی خبر داد:

رونمایی از نرم افزار موبایلی غرفه‌ها و اماکن تجاری شهرداری تهران؛ به زودی

شهردار تهران گفت: به زودی از یک نرم افزار موبایلی که اطلاعات تمامی غرف و اماکن تجاری شهرداری تهران در آن مشخص است، به صورت عمومی رونمایی می‌شود.

 علیرضا زاکانی که در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران حضور یافت، در ادامه بررسی تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مورد لزوم بررسی نحوه واگذاری غرفه‌های مشاغل مختلف در تهران در بودجه شهرداری، گفت: از یک جهت بررسی این موضوع بودجه‌ای است. چرا که ۸۰۰ هزار متر اعیان در پارک‌های تهران موجود است که عملا ساماندهی نشده است و اگر آنها را ساماندهی کنیم عایدی زیادی برای شهرداری تهران دارد پس باید این موضوع را در بودجه ببینیم و از طرف دیگر هم اگر این موضوع در بودجه نیاید ما از نظر ساختاری باید غرفه‌های سطح شهر را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه یک نرم افزار موبایلی در هفته گذشته در جمع مدیران شهری رونمایی شد که در آن تمام غرفه‌ها و اماکن تجاری شهرداری به صورت شفاف روی این نرم افزار بارگذاری شده است، تصریح کرد: در این نرم افزار بطور مشخص اعلام می‌شود که غرفه به چه کسی؟ به چه بهایی؟ و در اختیار چه کسی است که همه غرفه داران و دستفروشان می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند و خدمات دریافت کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر این ساماندهی غرفه‌ها در لایحه بودجه بیاید می‌تواند شفافیت زیادی ایجاد کند، گفت: در مورد فضاهای تجاری در مناطق نیز باید یک شورای تصمیم گیر ما به ازای مناطق به آنها اجازه دهد.

وی افزود: به زودی این نرم افزار به صورت عمومی رونمایی می‌شود.