بهسازی و روکش ۱۰ درصد از خیابان‌های تهران در دستور کار شهرداری قرار دارد

شهردار تهران گفت: هدف‌گذاری امسال شهرداری، بهسازی و روکش ۱۰ درصد از خیابان‌های تهران است که این کار با راه اندازی کارخانه آسفالت قابل تحقق خواهد بود.

علیرضا زاکانی روز شنبه در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح یک کارخانه آسفالت، اظهار کرد: تهران با عقب افتادگی‌های بسیاری روبه‌رو است که باعث آزار شهروندان شده‌ و مدیریت شهری نیز وظیفه دارد برای جلب رضایت مردم، وضعیت فعلی را بهبود بخشد.

به گفته او، تهران از مشکلاتی نظیر ترافیک، بدمسکنی و بی مسکنی و وضعیت نامناسب معابر رنج می‌برد.

وی ادامه داد: به دلیل نبود کارخانه‌های بزرگ و کارآمد تولید آسفالت، پیش از این نمی‌توانستیم متناسب با نیاز تهران در معابر آسفالت ریزی کنیم، اما اکنون با افزایش ظرفیت تولید و افتتاح کارخانه‌های بزرگ مطابق برنامه سالانه، ۱۰ درصد معابر تهران آسفالت ریزی خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در سال گذشته و قبل از شروع فرایند آسفالت ریزی، ابتدا معابر معیوب شهری تهران را شناسایی کردیم و در هر منطقه و ناحیه اولویت‌های بهسازی معابر مشخص شد. بر همین مبنا مطابق برنامه قرار است، یک سوم آسفالت‌ها صرف نوسازی ۲۴ معابر اصلی تهران شود و باقی در معابر فرعی به کار گرفته‌شود.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت قدیمی در منطقه ۱۸ جمع آوری می‌شود و به زودی به جای آن کارخانه‌ای مدرن با رعایت استانداردهای محیط زیستی جایگزین خواهد شد.

زاکانی افزود: کارخانه‌ای که امروز افتتاح شد، دارای بالاترین استاندارهای روز دنیاست که در هر ساعت توان تولید ۲۴۰ تن آسفالت با بهترین کیفیت و حداقل آلایندگی را دارد و کارخانه ای دیگر هم با چنین ظرفیتی در روزهای آینده و در شرق تهران افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مجموع افتتاحیه‌های امروز، تهران دارای ۶ کارخانه تولید آسفالت است و ظرفیت آسفالت ریزی در معابر تهران به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

به گفته او، در ۲۱ ماه گذشته حدود یک‌ونیم میلیون تن آسفالت ریزی در معابر تهران انجام شد و با فعالیت کارخانه های جدید تولید آسفالت، هرسال امکان بهسازی و روکش معابر تهران به همین اندازه وجود دارد که سهم اتوبان ها ۵۰۰ هزار تن و مابقی نیز به معابر فرعی اختصاص می یابد.