لزوم نظارت جدی بر چک لیست‌های پیمانکاران شهرداری از منظر محیط زیستی

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در چهارمین هفته «چهارشنبه‌های محیط زیستی» از وضعیت محیط زیست منطقه ۵ بازدید کرد.

حلیا سادات حسینی در نظارت ستادی وضعیت محیط زیست منطقه ۵ اعلام کرد: با هدف کمک به عدم تغییر بافت طبیعی و امکان بهره‌مندی عموم از فضاهای طبیعی، با  توجه به ظرفیت موجود در منطقه، اداره کل محیط زیست آمادگی پشتیبانی و حمایت مالی از پروژه های شاخص محیط زیستی منطقه ۵ را دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین بر توجه جدی به نظارت بر چک لیست‌های پیمانکاران در حوزه معاونت شهری تهران تاکید کرد و افزود: این نظارت‌های جدی نقطه کمک به رفع مشکلات محیط زیستی در هر منطقه است که می‌تواند به آسیب شناسی و رفع معضلات محیط زیست کمک بزرگی کند.

وی در ادامه توضیح داد: فرایند آموزشی در حوزه توانمندسازی محیط زیست نیاز به آسیب شناسی دارد و با آماده سازی بستر و زیر ساخت مناسب و آموزش‌های اثر بخش می‌توان گام مهمی را جهت کاهش زباله خشک خصوصا در این ایام برداشت.

حسینی در پایان افزود: کلیه ساختمانهای سطح منطقه در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با محوریت کم‌هزینه و پرهزینه ممیزی انرژی شده‌اند و نقشه راه انرژی برای بهینه‌سازی مصرف کاملا مشخص است که این موضوع می‌تواند شرایط محیط زیستی منطقه را بهبود بخشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در این روز از تصفیه خانه دانشگاه آزاد، انبار نفت شرکت نفت ،پساب تصفیه خانه،مسیر رود دره فرحزاد بازدید به عمل آمد.