عرضه دام توسط ۱۵ جایگاه به تهرانی‌ها در عید قربان

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره عرضه بهداشتی دام در روز عید قربان گفت: ۱۵ جایگاه برای این منظور در سطح شهر پیش بینی شده است.

مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در روز عید قربان با عنایت خدا بر بشریت فرمان ذبح قربانی صادر شد تا انسان از بند بردگی رها شده و به بندگی الهی برسد، اظهارکرد: با توجه به عرضه بهداشتی دام، جایگاه‌های ویژه‌ای برای این کار در پایتخت در نظر گرفته شد.

به گفته وی، البته سه جایگاه در طول سال فعال هستند و علاوه بر آنها به منظور دسترسی بیشتر شهروندان ۱۲ جایگاه دیگر نیز در روز عید قربان برای عرضه دام در سطح شهر ایجاد می‌شود تا هم نظارت شرعی و هم کنترل‌های بهداشتی با خدمت عادلانه و مدیریت مناسب در اختیار شهروندان باشد و ذبح دام هم در همین جایگاه‌ها انجام می‌شود.

بختیاری زاده گفت: خرید دام در این اماکن بی واسطه است و عشایر و تولیدکنندگان اصلی دام بدون واسطه در این مراکز دام مورد نیاز مردم را عرضه می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: ۱۸۰ پرسنل اجرایی مستقیم، ۱۲۰ دامپزشک و ۳۵۰ نفر ذابح هم در این مراکز طی دو روز فعالیت می‌کنند، ۲۰ ناظر شرعی هم در تمام طول ساعات فعالیت جایگاه‌ها در این مراکز حضور مستمر دارند.

وی  در ادامه اضافه کرد: در روز عرفه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و روز عید قربان از ساعت ۴ صبح تا ۱۴ خدمات رسانی در این جایگاه‌ها به شهروندان ارائه می‌شود.

بختیاری زاده یاداور شد: قریب به ۱۵ هزار راس دام سبک نر در این مراکز عرضه می‌شوند که قبل از ورود دام هم کنترل‌های بهداشتی روی آنها صورت می‌گیرد البته دپوی دام هم داریم و در صورت نیاز و تقاضای بیشتر می‌توان از آنها استفاده کرد.

به گفته  مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، هر کیلو دام زنده یعنی بره نر زنده در این جایگاه‌ها با نرخ ۳۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود اما ممکن است برخی تولیدکنندگان خود تخفیفاتی هم داشته باشند البته به دلیل حذف واسطه‌ها، قیمت تولید داخل با مناسب ترین حالت ممکن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی هم در مراکز حضور دارند و خیرین می‌توانند به صورت مستقیم در این مراکز دام ذبح شده را به دست نیازمندان برسانند.

نشانی جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ خرداد
منطقه یک ازگل بزرگراه امام علی جنوب به شمال بعد از پل صدر ورودی خیابان گلچین
منطقه ۲ بلوار فرهنگ کوی فرهنگ خیابان میرمالک زمین شرق ساختمان ناحیه ۷ منطقه ۲
منطقه ۴ خیابان هنگام زمین بایر ضلع شمال شرقی چهارراه استقلال محدوده ناحیه ۷
منطقه ۴ تهرانپارس حکیمیه خیابان تابا جنب کارخانه آزمایش
منطقه ۵ انتهای اتوبان شهید باکری سیمون بولیوار تقاطع جنت آباد شمالی
منطقه ۷ زمین واقعی در ضلع جنوبی پارکینگ مصلی
منطقه ۱۲ زمین واقع در خیابان ری جنب پمپ بنزین
منطقه ۱۳ خیابان دماوند غرب به شرق بعد از پل خاقانی انتهای خیابان هاشمی جنب بوستان زیتون
منطقه ۱۴ اتوبان محلاتی خیابان شاه آبادی بلوار کوثر جنب زمین فوتبال
منطقه ۱۵ بزرگراه امام رضا بعد از گردنه تنباکویی نرسیده به بازار گل امام رضا
منطقه ۱۸ بزرگراه آزادگان پایین‌تر از احمدآباد مستوفی جنب پارک آزادشهر
منطقه ۱۹ تقاطع خیابان ارسطو و بخشنده
منطقه ۲۰ خیابان شهید رجایی جنوب به شمال قبل از بیمارستان هفتم تیر جنب مرکز معاینه فنی خودرو
منطقه ۲۱ کیلومتر ۱۱ اتوبان لشکری نرسیده به خیابان دستواره جنب تره بار
منطقه ۲۲ پارکینگ شماره ۳ بوستان آبشار