نقیب در قرارگاه اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ مطرح کرد؛

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مدیریت هوشمند در محلات است

جلسه قرارگاه اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ با حضور محمد شیری شهردار این منطقه، سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و تنی چند از معاونین و مدیران ارشد شهری در سالن جلسات این منطقه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ آخرین وضعیت ساماندهی آسیب های اجتماعی در نواحی ۷ گانه این منطقه را تشریح کرد و در ادامه شهرداران نواحی و برخی نمایندگان نهادها و ارگان ها در این منطقه نکاتی را پیرامون موضوع آسیب های اجتماعی و اقدامات صورت گرفته بازگو کردند.

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در جمع بندی موضوعات مطرح شده گفت: از زمانی که این مسئولیت را برعهده گرفتم اکثر شب ها به اتفاق همکارانم در معاونت حمایت های اجتماعی، از محلات پر آسیب پایتخت بازدید کرده ایم. از شوش و هرندی گرفته تا رود دره فرحزاد، محله خلازیر و رفیوژهای میانی بزرگراه های کلانشهر تهران که همگی مورد بررسی قرار گرفتند. باید بگویم معضل آسیب های اجتماعی پایتخت کاهش چشمگیری داشته و بسیاری از معابر پر آسیب شهر تهران از سوی شهرداری مورد ساماندهی قرار گرفته اند و شهروندان خوب تهرانی نیز به این نکته اذعان دارند.

وی ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران مرهون زحمات شبانه روزی شما همکاران عزیزم در شهرداری تهران و اعضای محترم قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران است، اما نباید فراموش کنیم که اگر در روند ساماندهی آسیب های اجتماعی خلل یا کوتاهی صورت گیرد، این مشکلات به سرعت به متن جامعه باز می گردند و زحمات سه سال گذشته مدیریت شهری اثر خود را از دست می دهند.

نقیب با اشاره به اینکه دکتر زاکانی شهردار محترم تهران عنوان کرده ما باید آسیب های اجتماعی را تحویل محلات دهیم، تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مدیریت هوشمند در سطح محلات است و باید با کمک شهروندان، گروه های جهادی و مردمی، هیئت های مذهبی، مساجد و… آسیب های اجتماعی را به شیوه ای هوشمند مدیریت کرده و فرصت ظهور مجدد به این معضلات در نواحی ۱۲۴گانه پایتخت را ندهیم.