سید محمد نقیب اعلام کرد:

برگزاری مراسم های باشکوه عزاداری، تعزیه خوانی و دمام زنی مراکز یاورشهر در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری چندین مراسم باشکوه عزاداری مددجویان در مراکز ۱۰ گانه یاورشهر همراه با تعزیه خوانی ، دمام زنی و ... با حضور معاونین و مدیران شهری خبر داد.

سید محمد نقیب ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت: در مرکز یاورشهر ۹ مراسم های پرشوری با حضور مددجویان برگزار شد و چندین روز پی در پی در این مرکز توسط مددجویان مراسم تعزیه خوانی همراه با روایت قیام عاشورا و دلاوری های امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش برپا شد.

وی افزود : در مرکز یاورشهر ۴ نیز چندین مراسم باشکوه با حضور تمامی مددجویان برگزار شد و حسینیه این مرکز پذیرای مددجویان عاشق اباعبدالله الحسین(ع) بود که اقدام به زنجیر زنی، سینه زنی و دمام زنی کردند. مراسم سمنوپزان نیز در ظهر عاشورا اجرا شد و مددجویان در پخت سمنوی نذری ظهر عاشورا مشارکت کردند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مرکز یاورشهر یک به صورت مشترک به اتفاق مددجویان مرکز یاورشهر ۲ خیمه هایی برپا شد و به یاد حوادث ظهر عاشورا و آتش زدن خیمه های امام حسین علیه‌السلام و یارانش، دمام زنی و مدیحه‌سرایی صورت گرفت.

نقیب ادامه داد: در سایر مراکز یاورشهر از جمله یاورشهر۷ ویژه معلولین نیز مراسم عزاداری و سینه زنی برای شهادت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام انجام شد. همچنین در تمامی مراکز نماز ظهر عاشورا اقامه شد و مراسم شام غریبان نیز اجرا گردید.

وی افزود: با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه در تمامی مددسراها مراسم های مختلف سینه زنی و نوحه سرایی برگزار شد و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای شهدای کربلا عزاداری کردند و اشک ریختند.

نقیب در پایان گفت: ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام امسال در مراکز یاورشهر به شکل ویژه تری دنبال شد و در راستای معنویت افزایی که یکی از بندهای اصلی طرح ۹ گام است اقدامات ویژه ای صورت گرفت که برگزاری مراسم های تعزیه خوانی از جمله اقدامات قابل توجه در این مراکز بود.