معتمدی: شهرداری‌ها در برگزاری کنسرت مشارکت کنند

خواننده موسیقی سنتی ایران گفت: یکی از مسوولیت‌های شهرداری‌ها در تمام دنیا تشکیل ارکستر و برگزاری کنسرت موسیقی است ولی این کار مهم در کشورمان بویژه تهران مورد توجه قرار نگرفته و تحقق آن نیاز به کار بیشتری دارد.

محمد معتمدی درخصوص نقش شهرداری ها در ایجاد شور و نشاط مردم از طریق موسیقی افزود: عارضه‌های شهری در کلانشهرها از جمله تهران مثل ترافیک و بلند مرتبه سازی در روح شهروندان تاثیر منفی دارد لذا شهرداری‌ها با ایجاد زیرساخت و برگزاری کنسرت‌ها در تامین آرامش و ایجاد حال خوب در میان مردم می‌توانند نقش موثرتری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از منتقدین حوزه موسیقی هستم مبنی بر اینکه نباید برای برگزاری کنسرت بلیت فروشی کرد، ادامه داد: با همکاری شهرداری‌ها و البته در صورت تامین زیرساخت‌ها می‌توان کنسرت‌های عمومی در اماکن مخصوص با حضور اقشار مختلف مردم برگزار کرد.

معتمدی که در زمان کرونا هم چند کنسرت عام المنفعه در تهران برگزار کرده است، اظهار کرد: اجرای موسیقی و کنسرت موجب شور و نشاط جامعه می‌شود که این فرصت باید به صورت برابر در اختیار همه اقشار قرار گیرد و اصولا در تمام دنیا این امر مهم بر عهده شهرداری‌ها است.

این خواننده موسیقی کشورمان گفت: منظورم این نیست که حتما کارناوال موسیقی و میدانی با اجرای مجری تلویزیونی داشته باشیم که آهنگی هم خوانده شود بلکه در تمام دنیا شهرداری‌ها ارکستر و بودجه جداگانه برای موسیقی دارند و کنسرت رایگان هم با حضور خواننده‌های معروف برگزار می‌کنند.

وی با ذکر مثالی از اینکه پرداخت خمس و زکات که بخشی از فرهنگ اقتصادی مذهبی ایرانیان است در امور فرهنگی و دینی مصرف می‌شود، تاکید کرد: ما باید برای کاهش عارضه‌های شهری از جمله ترافیک و بلندمرتبه سازی که روح انسان و شهر را متاثر می‌کند، نیز باید از محل بودجه عمومی شهرداری‌ها هزینه کرده تا آن عارضه را جبران کنیم.

این خواننده مشهور کشورمان با تاکید بر اینکه عارضه‌های شهری بر روح و جسم مردم تاثیر می‌گذارد، افزود: شهرداری‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی مختلف باید در تشکیل ارکسترهای فیلارمونیک شهری نقش داشته باشند و به این مساله ورود کنند نه اینکه فستیوالی باشد و از خواننده برای اجرای کوتاهی، دعوت کنند.

معتمدی یادآور شد: این موضوعات را با شخص شهردار تهران مطرح کرده و آنها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.