اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد به حوزه عمرانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: درواقع از ۱۵ هزار میلیارد تومانی که به سقف بودجه ۱۴۰۳ اضافه شد، ۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه عمرانی است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در دویست‌وسی‌ودومین جلسه علنی شورا پیرو ارائه گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، اظهار کرد: شورای شهر در بخش معاونت فنی و عمرانی همچنین اجرای پروژه‌های کلان شهر، مصوبات بسیاری خوبی داشته است، درواقع از ۱۵ هزار میلیارد تومانی که به سقف بودجه ۱۴۰۳ اضافه شد، ۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه عمرانی است.

وی ادامه داد: شهرداری نیز در تملک‌ها برای اجرای پروژه‌ها، به ویژه در پروژه شهید بروجردی خوب عمل کرده اما انتظار ما از شهرداری بیشتر است. معاونت مالی زحماتی کشیده اند اما توقعات ما بیشتر بوده چراکه درحال حاضر، فاز دوم پروژه شهید بروجردی معطل این تملک هاست. چندین جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه پیرو  این موضوع گذاشته شده و جابه جایی اعتبارات انجام دادیم و فاز اول احیا شد، اما فاز دوم هنوز تعیین تکلیف نشده است و در این خصوص از شهرداری گله داریم.

آخوندی با اشاره به اینکه در بودجه بخش هزینه ای را به ۳۶ درصد کاهش دادیم، افزود: از معاونت مالی انتظار داریم بخش هایی مانند حقوق و نگهداشت و … که واجب است را در بخش هزینه‌ای دنبال کند اما سایر هزینه ها را به سمت انجام این تملک‌ها سوق دهند، همچنین تملک‌های فاز دوم پروژه شهید بروجردی را در اولویت قرار دهد، چراکه بودجه مشخص و تخصیص هم انجام شده است و باید نقدینگی تامین شود.