پیشنهاد اهدای ۱۰ هزار دوچرخه رایگان به دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به شهرداری تهران پیشنهاد اهدای ۱۰ هزار دوچرخه رایگان به دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت کرد.

حجت الاسلام و سیدمحمد آقامیری نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورابا بیان اینکه دردوره های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیر ها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

وی افزود: به شهردار محترم تهران پیشنهاد کردم چون این مد حمل و نقل توسط مردم ما مورد استقبال قرار نگرفته است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری ، تصریح کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان پسرانه کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.