کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن جدید خبر داد و گفت: یکی از اقدامات جدی در موضوع بافت‌های فرسوده ساخت مسکن جدید است.

سیدمهدی هدایت روز دوشنبه در نشست خبری افزود: طبق برنامه چهارم شورای شهر و شهرداری تهران تکلیف داریم سه درصد بافت‌های فرسوده را نوسازی کنیم که سال گذشته پنج هزار و ۹۰۰ پلاک نوسازی شد.

وی با بیان اینکه تهران از یک عقب ماندگی در بخش ساخت مسکن مواجه است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ هزار مسکن جدید در تهران ساخته شده که سالانه باید ۱۵۰ هزار مسکن ساخته شود.

وی ادامه داد: ساخت مسکن استطاعت پذیر هم می‌تواند قیمت مسکن را کنترل کند و هم از افزایش بافت فرسوده جلوگیری کند و همچنین در بخش اقتصادی نیز می‌تواند خانوار فاقد مسکن را صاحب مسکن کند.

هدایت با بیان اینکه ۲۷ دفتر تسهیل‌گری در مناطق بافت های فرسوده داریم، گفت: در این دفاتر جذب سرمایه گذاری و انجام مراحل نوسازی تسهیل گری می‌شود.

رییس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه احداث مجتمع رفاهی و خدماتی در مناطق کم برخوردار نیز در دستور کار استف افزود: امسال در محدوده گلابدره این مجتمع ساخته می‌شود که در کنار مسکن سازی به افزایش سطح خدماتی خانوار در مناطق کم برخوردار کمک می‌کند.

وی در خصوص باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق ۱۷ و ۱۸ نیز یادآور شد: این طرح به بوستان ولایت و به منطقه گردشکری شن چاله‌های منطقه ۱۸ می‌رسد که تلاش داریم این طرح به وسعت ۹.۵ کیلومتری را امسال به پایان برسانیم.

به گفته هدایت، دیگر طرح بازآفرینی شهری موضوع محله نفر آباد در شهر ری است که با همکاری حرم عبدالعظیم حسنی (س) این طرح نیز امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.